У Ректорату Универзитета у Новом Саду је 27. новембра 2019. године одржан округли сто на којем су представљени резултати истраживања спроведеног у оквиру пројекта „Утврђивање потреба за базичном и додатном обуком наставника Универзитета у Новом Саду са циљем развоја њихових наставничких компетенција“. Пројекат се реализује уз финансијску подршку Покрајинског секретаријата за високо образовање и научноистраживачку делатност, а средства за реализацију су одобрена закључком Покрајинске владе у јулу 2019. године.
Руководилац пројекта је проректорка за наставу Универзитета у Новом Саду проф. др Сања Подунавац-Кузмановић, која је на отварању скупа истакла да је истраживање о компетенцијама наставника на Универзитету у Новом Саду спроведено са циљем да се утврде потребе за базичним и додатним образовањем високошколских наставника у области педагогије, психологије и методике наставе предмета.
„Такође, желим да истакнем да у Стратегији развоја образовања у Србији до 2020. године стоји да универзитети треба да преузму обавезу да подигну квалитет својих наставника. То ће постићи тако што ће приликом реизбора увести додатне критеријуме који су у вези с наставничким радом и дефинисати индикаторе којима ће мерити педагошки рад универзитетских наставника“, објаснила је професорка Подунавац-Кузмановић. Она је такође додала да је испитивање омогућило да се анализира квалитет наставног процеса на Универзитету у Новом Саду на основу самоперцепције наставника о сопственим наставничким компетенцијама.
„Надам се да ће резултати овог пројекта помоћи да почнемо да се крећемо у том смеру“, поручила је проректорка овом приликом.
У наставку скупа, излагања су одржале проф. др Јасна Адамов, председница Одбора за обезбеђење квалитета и интерну евалуацију Универзитета у Новом Саду и проф. др Јована Милутиновић са Одсека за педагогију Филозофског факултета, које су такође чланови истраживачког тима пројекта.
Предмет истраживања у оквиру пројекта „Утврђивање потреба за базичном и додатном обуком наставника Универзитета у Новом Саду са циљем развоја њихових наставничких компетенција“ односи се на утврђивање наставничких компетенција високошколских наставника на Универзитету у Новом Саду са циљем њиховог развоја и унапређења, имајући у виду да Стратегија развоја образовања до 2020. предвиђа унапређивање квалитета високог образовања путем побољшања компетенција наставног особља у стручном, научном и дидактичком погледу.
Истраживање у оквиру пројекта спроведено је са циљем утврђивања потреба за унапређењем компетенција наставника Универзитета у Новом Саду, с обзиром да већина никада није прошла формалну обуку за наставнички позив. С друге стране, како би настава на Универзитету у Новом Саду била организована на савремен, квалитетан и ефикасан начин, наставници морају бити оспособљени за креирање курикулума студијских програма и појединачних наставних предмета, уз усклађивање свих релевантних елемената концепта конструктивног усаглашавања, као што су исходи, наставне активности и начини евалуације.
С обзиром на постављене захтеве, потребно је утврдити ниво компетенција наставника Универзитета у Новом Саду за методику наставе, за комуникацију и сарадњу, као и за развој стручних и генеричких вештина код студената и њихову припрему за посао и каријеру.
За потребе корелационог истраживања у оквиру пројекта коришћена је специјално конструисана анкета, а истраживањем су обухваћени асистенти, асистенти с докторатом, доценти, ванредни професори и редовни професори, као и сарадници у настави.
Очекује се да ће резултати истраживања засновани на мишљењу млађих наставника и сарадника у настави о сопственим наставничким компетенцијама помоћи у идентификацији кључних проблема и недостатака и да ће указати на оне педагошко-психолошко-методичке компетенције наставника које је потребно унапредити како би се побољшао квалитет високог образовања у свим научним областима.
Резултати спроведеног истраживања могли би да послуже и као индикатор квалитета високошколске наставе и почетна тачка у креирању политике образовања наставника на Универзитету у Новом Саду. Поред тога, добијени резултати представљаће основу за планирање програма обуке запослених на свим факултетима у оквиру Универзитета у Новом Саду, чиме ће бити омогућена реализација захтева садржаних у Закону о високом образовању који се односе на унапређење и осигурање квалитета наставног процеса на Универзитету.
УНИВЕРЗИТЕТ У НОВОМ САДУ
Др Зорана Ђинђића 1
21102 Нови Сад, Србија
021 485 2020
[email protected]
Мапа сајта | Copyright © 1998-2022 Универзитет у Новом Саду. Сва права задржана. | webmaster: [email protected]