Програм COSME представља програм Европске уније за конкурентност компанија и малих и средњих предузећа за период од 2014 до 2020. године са расположивим буџетом од 2,3 милијарде евра. Програм COSME малим и средњим предузећима обезбеђује бољи приступ фондовима и тржишту, подржава предузетнике и ствара повољније услове за развој пословне делатности и њеног раста у следећим областима:
Програм COSME ослања се на документ Европске комисије Small Business Act (SBA) који одражава политичку вољу Комисије да препозна кључну улогу малих и средњих предузећа у економији Европске уније.
Више информација о програму COSME можете наћи на званичној интернет страници програма COSME.
Назив пројекта: PRACTYCEIII
Ознака пројекта: 695760
Координатор: Удружење младих предузетника, Шпанија
Руководилац на УНС: Доц. др Младен Радишић
Трајање: 2016 – 2018
Правилник о начину и процедурама реализације међународних пројеката у којима учествује или чији је координатор Универзитет у Новом Саду |
ПРАВИЛА И ПОСТУПЦИ ЗА УПРАВЉАЊЕ ПРОЈЕКТИМА НА УНИВЕРЗИТЕТУ У НОВОМ САДУ
Информације о отвореним конкурсима за подношење пројектних пријава, роковима за подношење истих, као и линкови до интернет презентацијa програма у оквиру којих се подносе прoјектне пријаве, а на којима се могу пронаћи детаљна правила учешћа на пројекту доступне су на сајту Универзитета.
Тим пројекта
Величину и састав тима пројекта предлаже руководилац пројекта испред Универзитета. Сваки тим мора да има најмање два члана:
Приликом планирања пројекта потребно је одредити адекватан састав пројектног тима имајући у виду референце чланова тима релевантне за реализацију одређених аспеката пројекта, количину посла који је потребно обавити, динамику реализације пројектних задатака, као и ограничења у погледу максималног ангажовања чланова пројектног тима.
Чланови тима пројекта могу бити искључиво запослени на Универзитету и њеним чланицама, као и студенти Универзитета.
Једном именован тим пројекта може се по потреби мењати и допуњавати новим члановима.
Буџет пројекта
Приликом планирања пројекта посебну пажњу је потребно обратити на планирање буџета за пројекат и имати у виду конкретна правила програма у оквиру којег се пројекат спроводи у погледу финансијског управљања пројектом, односно пажљиво и детаљно се упознати са правилима, и нарочито са трошковима који се сматрају приватљивим за конкретан програм.
Буџет треба да омогући спровођење свих планираних активности, те је приликом састављања буџета потребно нарочито узети у обзир:
Остала питања у вези са финансијским вођењем пројекта и поступцима на Универзитету детаљније су разрађена у оквиру дела Финансијски аспекти реализације пројеката.
Планирање набавке опреме
Будући да се пројекти реализују преко Универзитета у Новом Саду, планирање опреме која ће се набавити у оквиру пројекта врши се у сарадњи са ректоратом Универзитета. На позив стручних служби Универзитета, за потребе израде Плана јавних набавки Универзитета за наредну календарску годину, руководилац пројекта на прописаном обрасцу, у складу са планом активности пројекта, подноси план набавки добара потребних за реализацију пројекта у наредној календарској години.
Ректор разматра достављени списак опреме чија је набавка предложена, у којем је потребно да се наведе где ће купљена опрема бити смештена и ко ће бити уписан као власник опреме, као и оправданост куповине исте, након чега даје писану сагласност за набавку опреме. Тек након тога се у пројектну апликацију уврштава и опрема одобрена од стране Универзитета, односно списак опреме се прослеђује координатору конзорцијума пројекта.
Поменута процедура важна је и са аспекта планирања годишњег буџета за Универзитет, те уколико се информације у вези са планираном куповином опреме на годишњем нивоу не доставе благовремено (образац плана јавне набавке), куповина исте неће бити спроведена у оквиру те финансијске године.
Поступак пријаве пројекта подразумева неколико корака које је неопходно предузети пре него што се документација за пријаву достави ректору на потпис.
Ректорату Универзитета, тј. Канцеларији за науку и пројекте потребно је доставити следећу документацију:
Одлуку о проценту издвајања средстава доноси ректор Универзитета у зависности од:
Горе наведена документација доставља се у роковима који су претходно објављени на сајту Универзитета, тј. у оквиру странице за пројекте.
Непотпуна документација и документација која стигне након утврђеног рока неће бити прослеђене ректору на потпис.
По истеку рока за подношење пријава Универзитету, све достављене пријаве пројеката разматрају се од стране руководства и Сената Универзитета који даје сагласност на пријаве. По добијању сагласности Сената Универзитета, ректор потписује обрасце који се датим програмом захтевају за пријаву пројеката (нпр. Mandate, Letter of Intent, Declaration of Honour...).
Уговори
Након званичног обавештења Европске комисије да су средстава за реализацију пројекта одобрена:
Уколико се по правилима програма у оквиру којег се спроводи предметни пројекат захтева потписивање партнерског уговора између координатора конзорцијума и партнерских институција, Координатор конзорциjума пројекта испуњава и шаље партнерским институцијама партнерски споразум у оквиру којег су јасно наведене:
Руководилац пројекта у име Универзитета у обавези је да партнерске уговоре (било да је Универзитет координатор или партнер) најпре доставе Канцеларији за науку и пројекте на проверу, да би их тек након добијеног одобрења проследили партнерским институцијама и ректору на потпис.
На основу потписаних партнерских уговора координатор пројектног конзорцијума приступа изради решења о преносу средстава партнерским институцијама, која се решења даље прослеђују ректору на потпис.
Уколико је пројектом предвиђена куповина опреме или плаћање било какве услуге коју је могуће ослободити од пореза на додату вредност, потребно је да се уговор о финансирању и реализацији пројекта потписан са финансијером (у случају координаторских пројеката) и/или партнерски уговор (у случају партнерских пројеката) преведе на српски језик. Услуге превођења реализују се како је наведено у одељку Плаћање екстерних услуга.
Отварање подрачуна пројекта
Након обавештења о одобреним пројектима, Универзитет у Новом Саду отвара посебан подрачун за сваки од пројеката ради лакшег праћења финансијског стања пројекта. За ову процедуру неопходно је доставити копију (скенирану верзију) потписаног уговора о финансирању и реализацији пројекта и (уколико је реч о партнерском пројекту) партнерског споразума, како би их доставили Народној банци Србије.
Обрачун пројекта
Руководиоци пројеката у обавези су да доставе одлуку о обрачунском курсу која је у складу са правилима датог програма. За програме у оквиру којих није прописан обрачунски курс или начин на који ће се исти одредити, примењује се важећи средњи курс Народне банке Србије на дан исплате.
Универзитет у Новом Саду у обавези је да руководиоце пројеката благовремено обавести о добављачима са којима Универзитет има потписани уговор, као и о услугама које оне нуде. Уколико је за реализацију пројекта потребно ангажовање спољних извршилаца, руководиоци су у обавези да за реализацију одређених услуга ангажују искључиво добављаче који пружају конкретне услуге и са којима Универзитет има потписани уговор у складу са прописима о јавним набавкама. У противном, Универзитет неће извршити исплату средстава за поменуте услуге, нити ће их рефундирати. Приликом сваког ангажовања спољних извршилаца мора се водити рачуна о дозвољености оваквог поступања правилима програма у оквиру којег се спроводи конкретан пројекат.
Приликом уговарања спољних услуга потребно је нагласити добављачу да на фактури за плаћање датих услуга треба да наведе назив (акроним) пројекта.
Фактура мора бити парафирана од стране руководиоца пројекта, а уз фактуру доставља се и налог за плаћање потписан од стране руководиоца пројекта, као и захтев за размену девиза (сопствени динарски рачун код Управе за трезор, сопствени динарски рачун НБС или заједнички динарски НБС рачун пројекта) уколико у датом тренутку нема довољно средстава за исплату на динарском рачуну.
У случају да Универзитет за одређену врсту услуга нема потписан уговор са најмање једним добављачем, избор добављача се врши у консултацијама са Канцеларијом за науку и пројекте Универзитета, а у складу са правилима програма у оквиру којег се реализује пројекат и Закона о јавним набавкама и осталих релевантних прописа Републике Србије.
Превоз гостију
Уколико Универзитет плаћа превоз за госте који у оквиру пројектних активности долазе на Универзитет у Новом Саду са рачуна пројекта, тим пројекта је у обавези да ангажује превознике на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.
Смештај гостију
Уколико Универзитет плаћа смештај са рачуна пројекта, тим пројекта може организовати смештај за госте који у оквиру пројектних активности долазе на Универзитет у Новом Саду на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.
Кетеринг
Тим пројекта задужен је за организацију кетеринга у оквиру организације дешавања на Универзитету, при чему се поступа на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Ову врсту трошкова неопходно је да одобри ректор Универзитета. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.
На службена путовања упућују се особе које су чланови тима пројекта.
На почетку реализације пројекта, доноси се званична одлука у вези са висином путних трошкова и трошкова боравка, уколико она већ није претходно донета за међународни програм у оквиру којег се пројекат реализује. Висина трошкова превоза и боравка одређује се применом износа:
У случају неусаглашености домаћег законодавства и интерних прописа Универзитета са правилима међународних пројеката, ректор може на предлог руководиоца пројекта донети посебну одлуку о висини накнада за службена путовања у оквиру конкретног међународног програма или појединачног међународног пројекта.
Припрема и организација путовања
Приликом организације службеног путовања руководилац пројекта Канцеларији за науку и пројекте доставља:
На основу достављене документације израђују се Одлука о упућивању на службено путовање и путни налог(зи), као и евентуална Одлука о коришћењу сопственог возила за путовање.
Руководилац/администратор пројекта преузима Одлуке и путне налоге у Канцеларији за науку и пројекте и доставља их особама које се упућују на службени пут пре поласка. Особе које се упућују на службено путовање, у обавези су да са собом носе путни налог.
НАПОМЕНА: путници не преузимају индивидуално путне налоге у Канцеларији за науку и пројекте, већ то чине руководиоци/администратори пројекта.
Наруџбеница са назначеним преференцијама у смислу одабира превоза/смештаја/котизације се прослеђује агенцији са којом Универзитет има склопљени уговор како би агенција понудила неколико опција у складу са наведеним преференцијама. Проректор за финансије, овлашћено лице или Канцеларија за науку и пројекте дају сагласност на најповољнију понуду, чиме се стичу услови за извршење резервације.
Тим пројекта задужен је за организацију превоза за потребе службеног путовања у земљи као и за организацију транспорта до аеродрома у случају службених путовања у иностранство, при чему се ангажују добављачи са којима Универзитет у Новом Саду има потписани уговор о сарадњи. Уколико су добављачи у систему ПДВ, добављачи достављају предрачун ради ослобађања од ПДВ.
Приликом организације пута и смештаја руководилац/администратор пројекта који контактира добављаче услуга треба да им достави следеће податке који треба да стоје на фактури:
Када фактура стигне на Универзитет, Канцеларија за науку и пројекте обавештава руководиоца пројекта о пристиглој фактури након чега је потребно да руководилац пројекта у што краћем року преузме фактуру из Канцеларије за науку и пројекте и достави је потписану уз Налог за исплату и захтев за размену девиза (сопствени динарски рачун код Управе за трезор, сопствени динарски рачун НБС или заједнички динарски НБС рачун пројекта) уколико на динарском рачуну нема довољно средстава да се фактура плати.
Поступак након повратка са путовања
Након реализованог пута, руководилац/администратор пројекта у обавези је да у року од ПЕТ ДАНА од повратка са службеног пута, обједини и достави Канцеларији за науку и пројекте сва неопходна документа у вези са реализованим путовањем за сваког од путника понаособ. НАПОМЕНА: путници не достављају индивидуално документацију Канцеларији за науку и пројекте.
Канцеларији треба доставити следећу документацију:
Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршио обрачун путних трошкова.
Универзитет у Новом Саду не издаје аконтације за службена путовања.
Путни налог не може се отворити након одласка на службени пут. У том случају, Универзитет неће извршити исплату путних трошкова и трошкова боравка, нити ће их рефундирати.
Уговори о ангажовању између Универзитета и чланова пројектног тима закључују се на иницијативу руководиоца/администратора пројекта пре почетка ангажовања на пројекту, одмах по доношењу Одлуке о именовању од стране ректора. Уговори се закључују на дужи период и њима се одређују све активности које ће члан тима у наведеном периоду реализовати као и укупна накнада коју ће по том основу примити. У зависности од врсте активности, закључују се уговори о ауторском делу и/или уговори о делу. Текст уговора одређује се у координацији са Канцеларијом за науку и пројекте.
Хонорари се члановима пројектног тима исплаћују на иницијативу руководиоца/администратора пројекта, на кварталном, полугодишњем или годишњем нивоу, након реализације одређених активности предвиђених планом пројекта и Уговором о ангажовању, у складу са утврђеним категоријама у оквиру буџетске ставке Staff costs.
С обзиром на то да се наведене исплате по правилу врше пре истека периода на који су закључени Уговори о ангажовању, начин и динамика плаћања регулишу се анексом уз уговоре о ангажовању. У анексима се наводе активности које су реализоване, износ који се ауторима/извршиоцима исплаћује и период у којем су наведене активности реализоване. Текст анекса уговора одређује се у координацији са Канцеларијом за науку и пројекте.
Уговори о ангажовању закључују се пре почетка реализације активности (период ангажовања минимум 3 месеца) и достављају се Канцеларији за науку и пројекте најкасније до 20. у текућем месецу (текући месец почетка реализације активности).
Уколико су уговори о ангажовању закључени на дужи период, исплате се регулишу анексима датих уговора. Анекси уговора о ангажовању достављају се Канцеларији за пројекте најкасније до 20. у текућем месецу за активности које су до тада реализоване.
Приликом исплате хонорара, руководилац/администратор Канцеларији за науку и пројекте достављају следеће документе, са јасно назначеним датумом предаје документације и потписом:
Након пријема свих докумената, Канцеларија за науку и пројекте врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена, те евентуално у координацији са руководиоцем пројекта у име Универзитета врши исправку исте, и прослеђује је рачуноводству како би се извршила исплата.
У случају да се исплата хонорара врши иностраним експертима, поред горепоменутих докумената, руководилац/администратор достављају још и:
Поступак спровођења јавне набавке на нивоу пројекта је следећа:
Листа документације за набавку опреме:
Тим пројекта задужен је за реализацију штампања материјала у оквиру пројекта, при чему се поступа на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте не бави се овом врстом послова.
Руководилац/администратор пројекта обједињава сву потребну документацију и доставља је Канцеларији за науку и пројекте и то:
Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршило плаћање добављачу.
Када се уплата изврши, а материјал преузме, потребно је Канцеларији за науку и пројекте доставити отпремницу.
Уколико се пројектом предвиђа креирање новог студијског програма, средства за акредитацију студијског програма такође морају бити предвиђена буџетом пројекта, уколико се сматрају прихватљивим трошковима. Тим пројекта задужен је за реализацију ових активности (припрема материјала за акредитацију, комуникација са Комисијом за акредитацију, исплата трошкова за акредитацију, прибављање сагласности свих релевантних тела Универзитета) уз консултације са Канцеларијом за наставу, по потреби.
Приликом креирања буџета пројекта, потребно је предвидети и трошкове ревизије пројекта коју врши овлашћена ревизорска кућа (у висини од 8.000 -15.000 евра). Универзитет у Новом Саду задужен је за реализацију ових активности (ангажовање и исплата екстерног ревизора), док је руководилац пројекта задужен за комуникацију са ревизором и припрему документације за ревизију.
За све рачуне који се плаћају из категорије Остали трошкови/подуговарање, руководилац/администратор пројекта обједињава документацију и доставља Канцеларији за науку и пројекте:
Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршило плаћање добављачу.
Будући да се пројекти реализују преко рачуна Универзитета у Новом Саду и радом запослених у ректорату, приликом планирања буџета за нови пројекат мора се имати у виду да се приликом реализације пројекта, одређени послови и пратећа документација припремају од стране стручних служби ректората Универзитета (издавање путних налога и одлука о службеним путовањима, обрачуни трошкова и исплате, припрема документације за извештавање итд.).
Уколико је категорија индиректни трошкови (без обзира на назив ове категорије у конкретном програму/пројекту) предвиђена програмом финансирања, овим трошковима Универзитет располаже у целости.
Уколико руководилац жели да плати робу/услугу из буџетске ставке Indirect Costs, то је могуће једино након обављених консултација са ректором, односно проректорима Универзитета, док крајњу одлуку о начину располагања средствима из буџетске ставке Indirect Costs доноси ректор Универзитета у Новом Саду на предлог проректора за финансије и организацију у вредности до износа утврђеног одлуком Савета, а преко тог износа уз сагласност Савета, у складу са чланом 52 став 1 тачком 12 Статута Универзитета у Новом Саду, при чему се ангажују добављачи са којима Универзитет у Новом Саду има потписани уговор о сарадњи.
Руководилац пројекта се око кофинансирања и предфинансирања консултује са Канцеларијом за науку и пројекте.
Коофинансирање пројекта могуће је реализовати преко свих буџетских ставки, осим ставке Indirect Costs.
Уколико су пројекту додељена средства за суфинансирање међународних пројеката од стране Аутономне Покрајине Војводине (Покрајински секретаријат за финансије или Покрајински секретаријат за високо образовање и научно-истраживачку делатност), те се део трошкова реализације пројектних активности плаћа из тих средстава, потребно је посебно да на фактури буде назначено и следеће:
Када фактура стигне на Универзитет, Канцеларија за науку и пројекте обавештава руководиоца пројекта о пристиглој фактури након чега је потребно да руководилац пројекта у што краћем року преузме фактуру из Канцеларије за науку и пројекте и достави је потписану уз налог за исплату.
Руководилац пројекта у име Универзитета је у обавези да, приликом сваког извештавања финансијера о реализованим активностима и финансијском стању на пројекту (годишњи, средњорочни, завршни извештаји итд.) о томе обавести Канцеларију за науку и пројекте, односно да поменуте извештаје пре потписивања и слања достави Канцеларији у електронској форми ради контроле.
Канцеларија за науку и пројекте дужна је да прегледа наративне и финансијске извештаје пре него што их достави ректору на потпис, те су руководиоци дужни да документацију доставе благовремено (најкасније десет дана пре слања извештаја финансијеру/координатору конзорцијума пројекта).
Извештаје потписује ректор Универзитета. Извештаје је потребно доставити Канцеларији у штампаној форми у три примерка, при чему један примерак остаје у архиви Универзитета.
Уколико се не поступи у складу са овом процедуром, све исплате у оквиру пројекта обустављају се до момента када Канцеларија прими извештај.
Продужење периода трајања пројекта
Уколико координатор конзорцијума пројекта одлучи да затражи од финансијера продужење периода трајања пројекта ради реализације свих активности предвиђених пројектом, дужан је о томе да обавести Канцеларију за науку и пројекте, а тиме посредно и руководство Универзитета, као и све партнерске институције.
У случају да је Универзитет партнер на пројекту, руководилац пројекта у име Универзитета дужан је да о продужењу периода трајања пројекта обавести Канцеларију за науку и пројекте, одмах по добијању званичне информације о продужењу пројекта.
Завршни извештај
Руководилац пројекта у име Универзитета у обавези је да Канцеларији за науку и пројекте достави завршни извештај за пројекат (електронски) који шаље и финансијеру на разматрање, као и да обавести Канцеларију о одлуци финансијера о прихватању поменутог извештаја одмах по пријему информација о томе.
Извештаје који се шаљу у оквиру програма финансирања, потписује ректор Универзитета. Исте треба доставити Канцеларији у штампаној форми у три примерка, при чему један примерак остаје у архиви Универзитета, а један у Канцеларији за науку и пројекте.
На крају реализације пројеката, руководиоци на пројектима дужни су да финансијеру/ координатору конзорцијума пројекта доставе:
Канцеларија за науку и пројекте дужна је да прегледа наративни и финансијски извештај пре него што достави ректору на потпис, те су руководиоци дужни да на време доставе документацију (најкасније десет дана пре слања извештаја финансијеру/координатору конзорцијума пројекта).
Руководиоци координаторских пројеката обједињују наративне и финансијске извештаје партнерских институција и достављају их финансијеру заједно са осталом пропратном документацијом.
Руководиоци партнерских пројеката оверени наративни и финансијски извештај достављају координатору конзорцијума пројекта.
УНИВЕРЗИТЕТ У НОВОМ САДУ
Др Зорана Ђинђића 1
21102 Нови Сад, Србија
021 485 2020
[email protected]
Мапа сајта | Copyright © 1998-2022 Универзитет у Новом Саду. Сва права задржана. | webmaster: [email protected]