Програм IPA (IPA - Instrument for Pre-Accession Assistance) представља Инструмент за претприступну помоћ који је Европска унија усвојила у циљу пружања финансијске подршке земљама Jугоисточне Европе у њиховом постепеном приближавању европској политици и стандардима, све до испуњавања свих неопходних критеријума за улазак у Евопску унију. Овај инструмент односи се на период 2007-2013 и замењује претходне програме PHARE, ISPA, SAPARD, CARDS и Инструмент претприступне помоћи за Турску. У новом буџету, програм IPA ће објединити у оквиру јединственог правног оквира претприступну помоћ државама кандидатима за чланство и потенцијалним кандидатима (Албанија, Босна и Херцеговина, Србија и Косово – у складу са Резолуцијом 1244 Савета безбедности ОУН-а), поједностављујући управљање програмима намењеним горе наведеним земљама корисницама.
Структура IPA фондова садржи пет “компоненти”:
Програм IPA предвидео је укупно издвајање од 11,5 милијарди евра за период 2007-2013.
За више информација о програму IPA можете посетити званичну интернет страницу Канцеларије за европске интеграције Владе Републике Србије.
Назив пројекта: Cross-border Knowledge and Technology Transfer Platform to support young researchers and innovative SMEs and to catalyze their business-academia type cooperation (IkNNOw)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/41/0158
Координатор: Универзитет у Сегедину
Руководилац: проф. др Саша Орловић
Трајање: 2017 - 2019
Назив пројекта: Open Innovation to raise Entrepreneurship skills and Public Private Partnership in Danube Region (DA-SPACE )
Ознака пројекта: Интерег Транснационални програм Дунав, ДТП1-1-146-1.2
Координатор: Град Улм, Немачка
Руководилац на УНС: Проф. др Војин Шенк
http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/da-space
Трајање: 2017 – 2019
Назив пројекта: Exploitation of Different Energy Sources for GREen Energy production (X-DEGREE)
Ознака пројекта: HR-RS61
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Србија
Руководилац на УНС: Проф. др Филип Кулић
Трајање: 2017 – 2020
Назив пројекта: Complex Cross-Border Knowledge Transfer Аctivities for Innovation Management (COMPLEXIM)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/211/043
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Србија
Руководилац на УНС: Проф. др Драган Кукољ
Трајање: 2011 – 2013
Назив пројекта: Computer Industry Competency Based Cross-Border Business Building (CompComp)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/211/047
Координатор: Regional Innovation Аgency of South Great Plain Аssociation of Public Utility, Мађарска
Руководилац на УНС: Проф. др Мирослав Весковић
Трајање: 2012
Назив пројекта: LIVING DANUBE LIMES Valorising cultural heritage and fostering sustainable tourism by LIVING the common heritage on the DANUBE LIMES as basis for a Cultural Route
Ознака пројекта: DANUBE INTERREG
Координатор: Дунавски универзитет Кремс, Аустрија
Руководилац на УНС: Проф. др Милена Кркљеш
Трајање: 2020 - 2022
Назив пројекта: F(ol)low the Plastic from source to the sea: Tisa-Danube integrated action plan to eliminate plastic pollution of rivers - Tid(y)Up
Ознака пројекта: DTP3-620-2.1 DANUBE INTERREG
Координатор: Filmjungle.eu Society
Руководилац на УНС: Проф. др Дејан Убавин
Трајање: 2020 - 2022
Назив пројекта: Hedging, Stance and Engagement in novice EFL Researchers' Academic Writing
Ознака пројекта: 337-00-205/2019-9/25
Руководилац на УНС: доц. др Весна Богдановић
Трајање: 2019 - 2021
Назив пројекта: DANUBE S3 CLUSTER
Координатор: South Muntenia Regional Development Agency, Румунија
Руководилац: доц. др Милан Мартинов
Интернет страница пројекта: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/danube-s3-cluster
Трајање: 2018 – 2020
Назив пројекта: Measurement, Monitoring, Management And Risk Assessment Of
Inland Excess Water In South-East Hungary And North Serbia (Using Remotely Sensed Data And Spatial Data Infrastructure)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/121/088, MERIEXWA
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац на УНС: проф. др Милош Живанов
http://www.keep.eu/keep/project/20281
Трајање: 2012-2014
Назив пројекта: Ortoflex - Flexible Manufacturing Of Customized Spinal Orthoses
Ознака пројекта: OrtoFLEX
Координатор: Универзитет у Осијеку, Хрватска
Руководилац на УНС: доц. др Игор Будак
http://ortoflex.sfsb.hr/
Трајање: 2013 - 2015
Назив пројекта: Center Of Excellence For Advanced And Intelligent Control (CEFAIC)
Ознака пројекта: HUSRB1203/221/020
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука
Руководилац на УНС: проф.др. Зоран Јеличић
http://www.ipacefaic.com/index.php?lang=sr
Трајање: 2013 – 2014
Назив пројекта: Water Shortage Hazard And Adaptive Water Management Strategies In The Hungarian-Serbian Cross-Border Region (WAHASTRAT)
Ознака пројекта: HUSRB/1203/121/130
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац на УНС: проф. др Владимир Црнојевић
http://wahastrat.vizugy.hu/
Трајање: 2013 – 2014
Назив пројекта: Joint Development Of Curricula And Teaching Materials Of Mechanical Engineer On Msc. Level (DEVMECUR)
Ознака пројекта: HUSRB1203/221/075
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука
Руководилац на УНС: проф. др Војин Грковић
http://www.keep.eu/keep/project/20379
Трајање: 2013 – 2014
Назив пројекта: Modernizing Laboratories for Innovative Technologies (DRIVE)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS60
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука
Руководилац: проф. др Мирослав Поповић
Трајање: 2017-2020
Назив пројекта: Cross-Border IT network for competitiveness, innovation and entrepreneurship (X- BIT)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS129
Координатор: SEE ICT, Србија
Руководилац: Владимир Тодоровић
Трајање: 2017-2020
Назив пројекта: Agricultural Waste - Challenges and Business Opportunities – ECO BUILD
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS38
Координатор: Факултет техничких наука
Руководилац: проф. др Мирјана Малешев
Трајање: 2017-2020
Назив пројекта: Transnational Cooperation to Transform Knowledge into Marketable Products and Services for the Danubian Sustainable Society of Tomorrow (MADE IN DANUBE)
Ознака пројекта: INTERREG Транснационални програм Дунав
Координатор: Steinbeis Innovation Center, Немачка
Руководилац: проф. др Милан Мартинов
www: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/made-in-danube
Трајање: 2017-2019
Назив пројекта: Promotion of natural and cultural heritage to develop sustainable tourism in protected areas (PRONACUL)
Координатор: Регионална развојна агенција Засавје
Руководилац на УНС: Проф. др Јасмина Ђорђевић
Трајање: 2020 – 2022
Назив пројекта: Improvement of drought and excess water monitoring for supporting water management and mitigation of risks related to extreme weather conditions (WATERatRISK)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/11/0057
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац: доц. др Минучер Месарош
Интернет страница пројекта: http://www.geo.u-szeged.hu/wateratrisk/
Трајање: 2017 – 2019
Назив пројекта: Culture on the Palm - Palm Culture (PALMCULTURE)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/31/0026
Координатор: Dél-Alföldi Eurotender, Ifjúsági, Kulturális, Oktatási és Környezetvédelmi Egyesület, Мађарска
Руководилац: проф. др Владимир Стојановић
Интернет страница пројекта: www.palmculture.eu
Трајање: 2018 – 2019
Назив пројекта: Cross-border cooperation in development of a novel herbal drug targeting Helicobacter pylori (HELICO)
Ознака пројекта: HUSRB/1203/214/230
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Неда Мимица-Дукић
Интернет страница пројекта: http://helico-ipaproject.com/home/
Трајање: 2013-2015
Назив пројекта: Development of new materials for application in environmentally friendly technologies for the cost-effective remediation of contaminated sites threatening cross-border regions (MATCROSS)
Ознака пројекта: HUSRB 1002/214/188
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Срђан Рончевић
Интернет страница пројекта: http://matcross.pmf.uns.ac.rs/en/index.php
Трајање: 2011 - 2013
Назив пројекта: Arsenic and ammonium in drinking water: implementation of a cross-border Platform for safe water (ARSENICPLATFORM)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/121/075
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Јасмина Агбаба
Интернет страница пројекта: http://www.arsenicplatform.pmf.uns.ac.rs/en/presentation.php
Трајање: 2011 - 2013
Назив пројекта: Novel antimicrobial agents for bacterial pathogen control
Ознака пројекта: HUSRB2103/214/250
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Милица Павков-Хрвојевић
Трајање: 2013-2014
Назив пројекта: Еко статус реке Тамиш
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Прирoдно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Ивана Теодоровић
Трајање: 2009 - 2010
Назив пројекта: Monitoring, forecasting and development of online public early warning system for extreme precipitations and pluvial floods in urban areas in the Hungarian-Serbian cross-border region (URBAN PREX)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Мађарска – Србија, HUSRB/1602/11/0097
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац: др Стеван Савић
Интернет страница пројекта: http://www.urban-prex.org/
Трајање: 2017-2019
Назив пројекта: Development of water tourism on waterways connecting Hungary and Serbia (WATERTOUR)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/31/0204
Координатор: Универзитет у Сегедину
Руководилац: проф. др Кристина Кошић
Трајање: 2018 - 2020
Назив пројекта: Панонски пут уметности – јачање сарадње и умрежавање високообразовних институција у области уметности и екологије (The Pannonian Art Path – strengthening cooperation and networking of higher education institutions in the field of art and ecology)
Ознака пројекта: IPA Cross-border cooperation Croatia-Serbia no. 2013/317-215
Координатор: Свеучилиште Јосип Јурај Штросмајер Умјетничка академија у Осијеку
Руководилац на УНС-у: ванр. проф. Драган Живанчевић
Трајање: 15.05.2013-15.08.2014.
Назив пројекта: Cross-border access infrastructure to high-level education through web-casts
Координатор: Политехнички универзитет у Темишвару, Румунија
Руководилац на УНС: доц. др Далибор Добриловић
Интернет страница пројекта: http://eduwebcast.upt.ro/
Трајање: 2013-2015
Назив пројекта: The analysis of innovation and cooperation ability and development opportunities of SMEs in the Serbian-Romanian cross border area inspired by the cultural heritage of the Serbian and Romanian people
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Технички факултет ``Михајло Пупин`` Зрењанин
Руководилац на УНС: проф. др Василије Петровић
Трајање: 2015 - 2016
Назив пројекта: More than worth it: Recycling of theculturalheritage of Backa (SALVAGE)
Ознака пројекта: HUSRB/1903/33/0103
Координатор: Музеј Иштван Тир, Баја, Мађарска
Руководилац на УНС: проф. др Јанош Пинтер
Трајање: 2020 – 2022
Назив пројекта: Educational Cooperation for Disadvantaged Children and Adults
Ознака пројекта: HUSRB/1203/221/204
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац на УНС: проф. др Јосип Лепеш
Трајање: 2013-2014
Назив пројекта: Development of water tourism on waterways connecting Hungary and Serbia (WATERTOUR)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/31/0204
Координатор: Универзитет у Сегедину
Руководилац: др Жолт Наместовски
Трајање: 2018 - 2020
Назив пројекта: Improving water quality in the Danube river and its tributaries by integrative floodplain management
Ознака пројекта: DTP3-389-2.1-IDES
Координатор: Католички универзитет Ајхштет Инглштат, Немачка
Руководилац на УНС: Проф. др Зорица Срђевић
Трајање: 2020 – 2022
Веб страница: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/ides
Назив пројекта: Competitive sustainability of agricultural enterprises through the development of new products with added value based on alternative plant species (CORNUCOPIA)
Координатор: Национални центар за истраживања и иновације у пољопривреди, Мађарска
Руководилац: проф. др Драгана Латковић
Интернет страница пројекта: https://vojvodinahouse.eu/src/projekti/21/konkurentna-odrzhivost-poljoprivrednikh-preduzea-putem-razvijanja-novikh-proizvoda-sa-dodatom-vrednoshu-zasnovanom-na-sadnji-neinvazivnikh-biljnikh-vrsta-cornucopia
Трајање: 2018 – 2020
Назив пројекта: Implementacija održive primene sredstava za zaštitu bilja i uspostavljanje sistema redovne tehničke inspekcije uređaja za primenu pesticida
Координатор: Министартво пољопривреде и заштите животне средине
Руководилац на УНС: доц. др Александар Седлар
Трајање: 2014 - 2016
Назив пројекта: Drought Risk in the Danube Region (DriDanube)
Ознака пројекта: INTERREG Транснационални програм Дунав
Координатор: Словеначка агенција за заштиту животне средине
Руководилац: проф. др Зорица Срђевић
www: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/dridanube
Трајање: 2017-2019
Назив пројекта: Development of new tree nursery products for fast growing fruit industry based on local genetic resources and modern technologies (CROSS TREE)
Ознака пројекта: INTERREG програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS160
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Пољопривредни факултет
Руководилац: проф. Др Ненад Магазин
Трајање: 2017-2019
Назив пројекта: Improvement of drought and excess water monitoring for supporting water management and mitigation of risks related to extreme weather conditions (WATERatRISK)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Мађарска – Србија, HUSRB/1602/11/0057
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац: доц. Др Атила Бездан
Трајање: 2017-2019
Назив пројекта: Виртуелни и културни туризам (ViCTour)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS47
Координатор: Економски факултет у Суботици
Руководилац: проф. др Саша Бошњак
www: http://www.ef.uns.ac.rs/ViCTour/
Трајање: 2018-2022
Назив пројекта: Sustainable wetland management of the transboundary Palic-Ludas catchment area (SWeM-PaL)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Мађарска – Србија, HUSRB/1602/12/0014
Координатор: Грађевински факултет у Суботици
Руководилац: др Мирјана Хорват
Трајање: 2017-2019
Назив пројекта: Building Entrepreneurial Ecosystem - Student entrepreneurship beyond borders (BEE-Student)
Координатор: Технолошки факултет, Универзитет у Новом Саду
Руководилац на УНС: проф. др Зита Шереш
Трајање: 2020 – 2022
Назив пројекта: DEVELOPMENT OF SOIL TYPE ADAPTED MICROBIOLOGICAL PRODUCTS PROMOTING ECOLOGICAL PEST MANAGEMENT (PLANTSVITA)
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Технолошки факултет Нови Сад
Руководилац: проф. др Биљана Шкрбић
Интернет страница пројекта: http://www.plantsvita.com/
Трајање: 2018 – 2020
Назив пројекта: Development оf Soil Type Adapted Microbiological products Promoting Ecological Pest Management (PLANTSVITA)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Мађарска – Србија, HUSRB/1602/41/0031
Координатор: Универзитет у Новом Саду Технолошки факултет
Руководилац: проф. др Биљана Шкрбић
Трајање: 2018-2020
Назив пројекта: Development of water tourism on waterways connecting Hungary and Serbia (WATERTOUR)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/31/0204
Координатор: Универзитет у Сегедину
Руководилац: Даринка Коровљев
Трајање: 2018 - 2020
IPA-INTERREG (Програм прекограничне сарадње СРБ-БИХ 2014-2020)
Назив пројекта: Јачање прилика запошљавања у сектору за спорт за особе са потешкоћама-СТЕПин
Координатор: Олимпијски Комитет Босне и Херцеговине
Руководилац на УНС: проф. др Небојша Максимовић
Трајање: 2021-2022
Институт за низијско шумарство
Назив пројекта: Improving the cross-border water management and risk prevention systems, Water management and protection against extreme weather conditions, Hungary
Ознака пројекта: HUSRB/1903/11/0070
Руководилац на УНС: проф. др Саша Орловић
Трајање: 2020 – 2022
Назив пројекта: Natural selfness (NATESS)
Координатор: Општина Ириг, Србија
Руководилац: мастер Мартина Зорић
Трајање: 2018 - 2020
Назив пројекта: Resilient riparian forests as ecological corridors in the Mura-Drava-Danube Biosphere Reserve (REFOCuS)
Ознака пројекта: DTP2-044-2.3
Координатор: Словеначки шумарски институт, Словенија
Руководилац: др Срђан Стојнић
Трајање: 2018 - 2021
Научни институт за прехрамбене технологије у Новом Саду
Назив пројекта: Програми физичког васпитања и здраве исхране- Попај
Ознака пројекта: HUSRB/1903/33/0004
Координатор: Научни институт за прехрамбене технологије у Новом Саду, УНС
Руководилац на УНС: др Павле Јованов
Трајање: 2020 – 2022.
Назив пројекта: Traditional and standard quality (TASQ)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/41/0146
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Научни институт за прехрамбене технологије у Новом Саду
Руководилац: др Предраг Иконић
Трајање: 2018 - 2020
Назив пројекта: Improvement оf Safety оf Corn-Based Feedstuffs Through Using More Resistant Hybrids аnd Management оf Corn Processing (ToxFreeFeed)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/122/062
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац на УНС: др Јованка Левић
http://www2.sci.u-szeged.hu/microbiology/TOXFREEFEED/index.php
Трајање: 2012 - 2013
Назив пројекта: Research cooperation on developing innovative fish feed for promotion of healthy food in region (FEED PRO FOOD)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/214/120
Координатор: Научни институт за прехрамбене технологије у Новом Саду
Руководилац на УНС: др Драган Палић
http://www.feed-pro-food.uns.ac.rs/
Трајање: 2012 - 2013
BIOSENSE
Назив пројекта: Real-time measurements and forecasting for successful prevention and management of seasonal allergies in Croatia-Serbia cross-border region (RealForAll)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS151
Координатор: Институт БиоСенс
Руководилац: др Бранко Шикопарија
www: https://biosens.rs/?page_id=10651&lang=en
Трајање: 2018-2022
IPA-INTERREG (Cross-border Programme Serbia and Bosnia and Herzegovina 2014-2020 under the Instrument of Pre-accession Assistance (IPA II))
Назив пројекта: Унапређење капацитета јавних услуга управљања отпадом у прекограничном региону
Координатор: Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине
Руководилац на УНС: Др Борис Бркић
Трајање: 2021-2022
Правилник о начину и процедурама реализације међународних пројеката у којима учествује или чији је координатор Универзитет у Новом Саду |
ПРАВИЛА И ПОСТУПЦИ ЗА УПРАВЉАЊЕ ПРОЈЕКТИМА НА УНИВЕРЗИТЕТУ У НОВОМ САДУ
Правила и поступци за управљање пројектима на Универзитету у Новом Саду намењени су пре свега руководиоцима, администраторима и учесницима на пројектима који се спроводе на Универзитету у Новом Саду (у даљем тексту: Универзитет), као и стручним службама ректората Универзитета које су надлежне за послове у вези са реализацијом пројеката. У документу су на сажет начин представљена правила и поступци (услови, потребна документација и њен садржај, редослед поступања) који се у конкретним ситуацијама примењују на спровођење пројеката на Универзитету. Сви обрасци докумената чију садржину одређује Универзитет у Новом Саду представљају саставни део Правила и поступака за управљање пројектима на Универзитету у Новом Саду и објављују се на сајту Универзитета. Правила и поступци представљају практично помагало уз постојећа правила пројектног програма.
Канцеларија за науку и пројекте је на располагању за додатне консултације и појашњења. Поједини изрази употребљени у овом документу имају следећа значења:
Информације о отвореним конкурсима за подношење пројектних пријава, роковима за подношење истих, као и линкови до интернет презентацијa програма у оквиру којих се подносе прoјектне пријаве, а на којима се могу пронаћи детаљна правила учешћа на пројекту доступне су на сајту Универзитета.
Тим пројекта
Величину и састав тима пројекта предлаже руководилац пројекта испред Универзитета. Сваки тим мора да има најмање два члана:
Приликом планирања пројекта потребно је одредити адекватан састав пројектног тима имајући у виду референце чланова тима релевантне за реализацију одређених аспеката пројекта, количину посла који је потребно обавити, динамику реализације пројектних задатака, као и ограничења у погледу максималног ангажовања чланова пројектног тима.
Чланови тима пројекта могу бити искључиво запослени на Универзитету и њеним чланицама, као и студенти Универзитета.
Једном именован тим пројекта може се по потреби мењати и допуњавати новим члановима.
Након одабира пријаве пројекта за финансирање од стране надлежне међународне институције, односно тела, руководилац пројекта доставља Универзитету списак чланова тима пројекта на основу којег Универзитет формално именује руководиоца пројекта и на његов предлог, чланове пројектног тима са прецизираним правима, обавезама и овлашћењима сваког понаособ. Одлуку о именовању руководиоца и чланова тима за међународни пројекат доноси ректор Универзитета
Буџет пројекта
Приликом планирања пројекта посебну пажњу је потребно обратити на планирање буџета за пројекат и имати у виду конкретна правила програма у оквиру којег се пројекат спроводи у погледу финансијског управљања пројектом, односно пажљиво и детаљно се упознати са правилима, и нарочито са трошковима који се сматрају приватљивим за конкретан програм.
Буџет треба да омогући спровођење свих планираних активности, те је приликом састављања буџета потребно нарочито узети у обзир:
Остала питања у вези са финансијским вођењем пројекта и поступцима на Универзитету детаљније су разрађена у оквиру дела Финансијски аспекти реализације пројеката.
Планирање набавке опреме
Будући да се пројекти реализују преко Универзитета у Новом Саду, планирање опреме која ће се набавити у оквиру пројекта врши се у сарадњи са ректоратом Универзитета. На позив стручних служби Универзитета, за потребе израде Плана јавних набавки Универзитета за наредну календарску годину, руководилац пројекта на прописаном обрасцу, у складу са планом активности пројекта, подноси план набавки добара потребних за реализацију пројекта у наредној календарској години.
Ректор разматра достављени списак опреме чија је набавка предложена, у којем је потребно да се наведе где ће купљена опрема бити смештена и ко ће бити уписан као власник опреме, као и оправданост куповине исте, након чега даје писану сагласност за набавку опреме. Тек након тога се у пројектну апликацију уврштава и опрема одобрена од стране Универзитета, односно списак опреме се прослеђује координатору конзорцијума пројекта.
Поменута процедура важна је и са аспекта планирања годишњег буџета за Универзитет, те уколико се информације у вези са планираном куповином опреме на годишњем нивоу не доставе благовремено (образац плана јавне набавке), куповина исте неће бити спроведена у оквиру те финансијске године.
Поступак пријаве пројекта подразумева неколико корака које је неопходно предузети пре него што се документација за пријаву достави ректору на потпис.
Ректорату Универзитета, тј. Канцеларији за науку и пројекте потребно је доставити следећу документацију:
Горе наведена документација доставља се у роковима који су претходно објављени на сајту Универзитета, тј. у оквиру странице за пројекте.
Непотпуна документација и документација која стигне након утврђеног рока неће бити достављена Сенату Универзитета у Новом Саду на сагласност, нити прослеђена ректору на потпис.
По истеку рока за подношење пријава Универзитету, све достављене пријаве пројеката разматрају се од стране руководства и Сената Универзитета који даје сагласност на пријаве. По добијању сагласности Сената Универзитета, ректор потписује обрасце који се датим програмом захтевају за пријаву пројеката (нпр. Mandate, Letter of Intent, Declaration of Honour...).
Уговори
Након званичног обавештења Европске комисије да су средстава за реализацију пројекта одобрена:
Уколико се по правилима програма у оквиру којег се спроводи предметни пројекат захтева потписивање партнерског уговора између координатора конзорцијума и партнерских институција, Координатор конзорциjума пројекта испуњава и шаље партнерским институцијама партнерски споразум у оквиру којег су јасно наведене:
Руководилац пројекта у име Универзитета у обавези је да партнерске уговоре (било да је Универзитет координатор или партнер) најпре доставе Канцеларији за науку и пројекте на проверу, да би их тек након добијеног одобрења проследили партнерским институцијама и ректору на потпис.
На основу потписаних партнерских уговора координатор пројектног конзорцијума приступа изради решења о преносу средстава партнерским институцијама, која се решења даље прослеђују ректору на потпис.
Уколико је пројектом предвиђена куповина опреме или плаћање било какве услуге коју је могуће ослободити од пореза на додату вредност, потребно је да се уговор о финансирању и реализацији пројекта потписан са финансијером (у случају координаторских пројеката) и/или партнерски уговор (у случају партнерских пројеката) преведе на српски језик. Услуге превођења реализују се како је наведено у одељку Плаћање екстерних услуга.
Отварање подрачуна пројекта
Након обавештења о одобреним пројектима, Универзитет у Новом Саду отвара посебан подрачун за сваки од пројеката ради лакшег праћења финансијског стања пројекта. За ову процедуру неопходно је доставити копију (скенирану верзију) потписаног уговора о финансирању и реализацији пројекта и (уколико је реч о партнерском пројекту) партнерског споразума, како би их доставили Народној банци Србије.
Обрачун пројекта
Руководиоци пројеката у обавези су да доставе одлуку о обрачунском курсу која је у складу са правилима датог програма. За програме у оквиру којих није прописан обрачунски курс или начин на који ће се исти одредити, примењује се важећи средњи курс Народне банке Србије на дан исплате.
Универзитет у Новом Саду у обавези је да руководиоце пројеката благовремено обавести о добављачима са којима Универзитет има потписани уговор, као и о услугама које оне нуде. Уколико је за реализацију пројекта потребно ангажовање спољних извршилаца, руководиоци су у обавези да за реализацију одређених услуга ангажују искључиво добављаче који пружају конкретне услуге и са којима Универзитет има потписани уговор у складу са прописима о јавним набавкама. У противном, Универзитет неће извршити исплату средстава за поменуте услуге, нити ће их рефундирати. Приликом сваког ангажовања спољних извршилаца мора се водити рачуна о дозвољености оваквог поступања правилима програма у оквиру којег се спроводи конкретан пројекат.
Приликом уговарања спољних услуга потребно је нагласити добављачу да на фактури за плаћање датих услуга треба да наведе назив (акроним) пројекта.
Фактура мора бити парафирана од стране руководиоца пројекта, а уз фактуру доставља се и налог за плаћање потписан од стране руководиоца пројекта, као и захтев за размену девиза (сопствени динарски рачун код Управе за трезор) уколико у датом тренутку нема довољно средстава за исплату на динарском рачуну пројекта.
У случају да Универзитет за одређену врсту услуга нема потписан уговор са најмање једним добављачем, избор добављача се врши у консултацијама са Канцеларијом за науку и пројекте Универзитета, а у складу са правилима програма у оквиру којег се реализује пројекат и Закона о јавним набавкама и осталих релевантних прописа Републике Србије.
Превоз гостију
Уколико Универзитет плаћа превоз за госте који у оквиру пројектних активности долазе на Универзитет у Новом Саду са рачуна пројекта, тим пројекта је у обавези да ангажује превознике на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.
Смештај гостију
Уколико Универзитет плаћа смештај са рачуна пројекта, тим пројекта може организовати смештај за госте који у оквиру пројектних активности долазе на Универзитет у Новом Саду на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.
Кетеринг
Тим пројекта задужен је за организацију кетеринга у оквиру организације дешавања на Универзитету, при чему се поступа на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Ову врсту трошкова неопходно је да одобри ректор Универзитета. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.
На службена путовања упућују се особе које су чланови тима пројекта.
На почетку реализације пројекта, доноси се званична одлука у вези са висином путних трошкова и трошкова боравка, уколико она већ није претходно донета за међународни програм у оквиру којег се пројекат реализује. Висина трошкова превоза и боравка одређује се применом износа:
У случају неусаглашености домаћег законодавства и интерних прописа Универзитета са правилима међународних пројеката, ректор може на предлог руководиоца пројекта донети посебну одлуку о висини накнада за службена путовања у оквиру конкретног међународног програма или појединачног међународног пројекта.
Припрема и организација путовања
Приликом организације службеног путовања руководилац пројекта Канцеларији за науку и пројекте доставља:
На основу достављене документације израђују се Одлука о упућивању на службено путовање и путни налог(зи), као и евентуална Одлука о коришћењу сопственог возила за путовање.
Руководилац/администратор пројекта преузима Одлуку и путне налоге у Канцеларији за науку и пројекте и доставља их особама које се упућују на службени пут пре поласка. Особе које се упућују на службено путовање, у обавези су да са собом носе путни налог.
НАПОМЕНА: путници не преузимају индивидуално путне налоге у Канцеларији за науку и пројекте, већ то чине руководиоци/администратори пројекта.
Тим пројекта задужен је за организацију превоза за потребе службеног путовања у земљи као и за организацију транспорта до аеродрома у случају службених путовања у иностранство, при чему се ангажују добављачи са којима Универзитет у Новом Саду има потписани уговор о сарадњи. Уколико су добављачи у систему ПДВ, добављачи достављају предрачун ради ослобађања од ПДВ.
Приликом организације пута и смештаја руководилац/администратор пројекта који контактира добављаче услуга треба да им достави следеће податке који треба да стоје на фактури:
Када фактура стигне на Универзитет, Канцеларија за науку и пројекте обавештава руководиоца пројекта о пристиглој фактури након чега је потребно да руководилац пројекта у што краћем року преузме фактуру из Канцеларије за науку и пројекте и достави је потписану уз Налог за исплату и захтев за размену девиза (сопствени динарски рачун код Управе за трезор) уколико на динарском рачуну пројекта нема довољно средстава да се фактура плати.
Поступак након повратка са путовања
Након реализованог пута, руководилац/администратор пројекта у обавези је да у року од ПЕТ ДАНА од повратка са службеног пута, обједини и достави Канцеларији за науку и пројекте сва неопходна документа у вези са реализованим путовањем за сваког од путника понаособ. НАПОМЕНА: путници не достављају индивидуално документацију Канцеларији за науку и пројекте.
Канцеларији треба доставити следећу документацију:
Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршио обрачун путних трошкова.
Универзитет у Новом Саду не издаје аконтације за службена путовања.
Путни налог не може се отворити након одласка на службени пут. У том случају, Универзитет неће извршити исплату путних трошкова и трошкова боравка, нити ће их рефундирати.
Уговори о ангажовању између Универзитета и чланова пројектног тима закључују се на иницијативу руководиоца/администратора пројекта пре почетка ангажовања на пројекту, одмах по доношењу Одлуке о именовању од стране ректора. Уговори се закључују на дужи период и њима се одређују све активности које ће члан тима у наведеном периоду реализовати, док се накнада коју ће по том основу примити одређује накнадним анексима уговора. У зависности од врсте активности, закључују се уговори о ауторском делу и/или уговори о делу. Текст уговора одређује се у координацији са Канцеларијом за науку и пројекте.
Хонорари се члановима пројектног тима исплаћују на иницијативу руководиоца/администратора пројекта, на кварталном, полугодишњем или годишњем нивоу, након реализације одређених активности предвиђених планом пројекта и Уговором о ангажовању, у складу са утврђеним категоријама у оквиру буџетске ставке Staff costs.
С обзиром на то да се наведене исплате по правилу врше пре истека периода на који су закључени Уговори о ангажовању, начин и динамика плаћања регулишу се анексом уз уговоре о ангажовању. У анексима се наводе активности које су реализоване, износ који се ауторима/извршиоцима исплаћује и период у којем су наведене активности реализоване. Текст анекса уговора одређује се у координацији са Канцеларијом за науку и пројекте.
Уговори о ангажовању закључују се пре почетка реализације активности (период ангажовања минимум 3 месеца) и достављају се Канцеларији за науку и пројекте најкасније до 20. у текућем месецу (текући месец почетка реализације активности).
Уколико су уговори о ангажовању закључени на дужи период, исплате се регулишу анексима датих уговора. Анекси уговора о ангажовању достављају се Канцеларији за пројекте најкасније до 20. у текућем месецу за активности које су до тада реализоване.
Приликом исплате хонорара, руководилац/администратор Канцеларији за науку и пројекте достављају следеће документе, са јасно назначеним датумом предаје документације и потписом:
Након пријема свих докумената, Канцеларија за науку и пројекте врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена, те евентуално у координацији са руководиоцем пројекта у име Универзитета врши исправку исте, и прослеђује је рачуноводству како би се извршила исплата.
У случају да се исплата хонорара врши иностраним експертима, поред горепоменутих докумената, руководилац/администратор достављају још и:
Поступак спровођења јавне набавке на нивоу пројекта је следећа:
Листа документације за набавку опреме:
Тим пројекта задужен је за реализацију штампања материјала у оквиру пројекта, при чему се поступа на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте не бави се овом врстом послова.
Руководилац/администратор пројекта обједињава сву потребну документацију и доставља је Канцеларији за науку и пројекте и то:
Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршило плаћање добављачу.
Када се уплата изврши, а материјал преузме, потребно је Канцеларији за науку и пројекте доставити отпремницу.
Уколико се пројектом предвиђа креирање новог студијског програма, средства за акредитацију студијског програма такође морају бити предвиђена буџетом пројекта, уколико се сматрају прихватљивим трошковима. Тим пројекта задужен је за реализацију ових активности (припрема материјала за акредитацију, комуникација са Комисијом за акредитацију, исплата трошкова за акредитацију, прибављање сагласности свих релевантних тела Универзитета) уз консултације са Канцеларијом за наставу, по потреби.
Приликом креирања буџета пројекта, потребно је предвидети и трошкове ревизије пројекта коју врши овлашћена ревизорска кућа (у висини од 8.000 -15.000 евра). Универзитет у Новом Саду задужен је за реализацију ових активности (ангажовање и исплата екстерног ревизора), док је руководилац пројекта задужен за комуникацију са ревизором и припрему документације за ревизију.
За све рачуне који се плаћају из категорије Остали трошкови/подуговарање, руководилац/администратор пројекта обједињава документацију и доставља Канцеларији за науку и пројекте:
Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршило плаћање добављачу.
Будући да се пројекти реализују преко рачуна Универзитета у Новом Саду и радом запослених у ректорату, приликом планирања буџета за нови пројекат мора се имати у виду да се приликом реализације пројекта, одређени послови и пратећа документација припремају од стране стручних служби ректората Универзитета (издавање путних налога и одлука о службеним путовањима, обрачуни трошкова и исплате, припрема документације за извештавање итд.).
Уколико је категорија индиректни/административни трошкови (без обзира на назив ове категорије у конкретном програму/пројекту) предвиђена програмом финансирања, овим трошковима Универзитет располаже у целости.
Уколико руководилац жели да плати робу/услугу из буџетске ставке Indirect/Administrative Costs, то је могуће једино након обављених консултација са ректором, односно проректорима Универзитета, док крајњу одлуку о начину располагања средствима из буџетске ставке Indirect/Administrative Costs доноси ректор Универзитета у Новом Саду на предлог проректора за финансије и организацију у вредности до износа утврђеног одлуком Савета, а преко тог износа уз сагласност Савета, у складу са чланом 52 став 1 тачком 12 Статута Универзитета у Новом Саду, при чему се ангажују добављачи са којима Универзитет у Новом Саду има потписани уговор о сарадњи.
Руководилац пројекта се око кофинансирања и предфинансирања консултује са Канцеларијом за науку и пројекте.
Коофинансирање пројекта могуће је реализовати преко свих буџетских ставки, осим ставке Indirect Costs.
Уколико су пројекту додељена средства за суфинансирање међународних пројеката од стране Аутономне Покрајине Војводине (Покрајински секретаријат за финансије или Покрајински секретаријат за високо образовање и научно-истраживачку делатност), те се део трошкова реализације пројектних активности плаћа из тих средстава, потребно је посебно да на фактури буде назначено и следеће:
Када фактура стигне на Универзитет, Канцеларија за науку и пројекте обавештава руководиоца пројекта о пристиглој фактури након чега је потребно да руководилац пројекта у што краћем року преузме фактуру из Канцеларије за науку и пројекте и достави је потписану уз налог за исплату.
Руководилац пројекта у име Универзитета је у обавези да, приликом сваког извештавања финансијера о реализованим активностима и финансијском стању на пројекту (годишњи, средњорочни, завршни извештаји итд.) о томе обавести Канцеларију за науку и пројекте, односно да поменуте извештаје пре потписивања и слања достави Канцеларији у електронској форми ради контроле.
Канцеларија за науку и пројекте дужна је да прегледа наративне и финансијске извештаје пре него што их достави ректору на потпис, те су руководиоци дужни да документацију доставе благовремено (најкасније десет дана пре слања извештаја финансијеру/координатору конзорцијума пројекта).
Извештаје потписује ректор Универзитета. Извештаје је потребно доставити Канцеларији у штампаној форми у три примерка, при чему један примерак остаје у архиви Универзитета.
Уколико се не поступи у складу са овом процедуром, све исплате у оквиру пројекта обустављају се до момента када Канцеларија прими извештај.
Продужење периода трајања пројекта
Уколико координатор конзорцијума пројекта одлучи да затражи од финансијера продужење периода трајања пројекта ради реализације свих активности предвиђених пројектом, дужан је о томе да обавести Канцеларију за науку и пројекте, а тиме посредно и руководство Универзитета, као и све партнерске институције.
У случају да је Универзитет партнер на пројекту, руководилац пројекта у име Универзитета дужан је да о продужењу периода трајања пројекта обавести Канцеларију за науку и пројекте, одмах по добијању званичне информације о продужењу пројекта.
У случају одобреног продужења периода реализације пројеката, потребно је превести анекс уговора о продужењу пројекта на спрски језик са овером судског тумача, ради продужења трајања пројекта на порталу е-Порези и продужити уговоре о ангажовању тима пројекта на реализацији пројектних активности.
Завршни извештај
Руководилац пројекта у име Универзитета у обавези је да Канцеларији за науку и пројекте достави завршни извештај за пројекат (електронски) који шаље и финансијеру на разматрање, као и да обавести Канцеларију о одлуци финансијера о прихватању поменутог извештаја одмах по пријему информација о томе.
Извештаје који се шаљу у оквиру програма финансирања, потписује ректор Универзитета. Исте треба доставити Канцеларији у штампаној форми у три примерка, при чему један примерак остаје у архиви Универзитета, а један у Канцеларији за науку и пројекте.
На крају реализације пројеката, руководиоци на пројектима дужни су да финансијеру/ координатору конзорцијума пројекта доставе:
Канцеларија за науку и пројекте дужна је да прегледа наративни и финансијски извештај пре него што достави ректору на потпис, те су руководиоци дужни да на време доставе документацију (најкасније десет дана пре слања извештаја финансијеру/координатору конзорцијума пројекта).
Руководиоци координаторских пројеката обједињују наративне и финансијске извештаје партнерских институција и достављају их финансијеру заједно са осталом пропратном документацијом.
Руководиоци партнерских пројеката оверени наративни и финансијски извештај достављају координатору конзорцијума пројекта.
УНИВЕРЗИТЕТ У НОВОМ САДУ
Др Зорана Ђинђића 1
21102 Нови Сад, Србија
021 485 2020
[email protected]
Мапа сајта | Copyright © 1998-2022 Универзитет у Новом Саду. Сва права задржана. | webmaster: [email protected]